In deze cursus leer je hoe je informatieve, inspirerende artikelen schrijft die écht wat toevoegen aan jouw website en het wereldwijde web, in plaats van de zoveelste 13-in-een-dozijn blog. En hoe je jouw zakelijke blog en website op een ecovriendelijke manier beheert.
Wat ga je leren?
Even heel kort door de bocht: Je kent vast wel die situatie dat je iets zoekt, en de eerste 10 hits in google vertellen bijna exact hetzelfde, maar dan op andere websites. Dat ga je hier dus níét leren. Ook is dit geen schrijfcursus waar je de standaard copywriting tips & tricks leert.
Wat je in deze cursus wél gaat leren:
Hoe je informatieve, inspirerende en originele artikelen brainstormt en uitwerkt;
Wat de milieu-impact van het internet is en hoe je jouw blog op een ecovriendelijke manier kunt beheren;
Hoe je jouw blogs toegankelijk maakt;
Hoe zoekmachines werken, en hoe je SEO effectief én milieu-vriendelijk inzet.
Voor wie is deze cursus?
Deze cursus is voor iedereen die een blog of nieuwsfeed bijhoudt: of je nou een kleine ondernemer bent, copywriter of redacteur bij een grotere website. Je wilt graag origineel zijn en waarde toevoegen, in plaats van herkauwen wat alle grote partijen te zeggen hebben. Ook vind je het belangrijk dat jouw online voetafdruk niet groter dan noodzakelijk is.
Twijfel je of deze cursus is wat je zoekt? Stuur dan gerust een mailtje met je vragen naar academy@digihobbit.nl.
Lesson 1 of 2 within section Introductie.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Verschillende soorten blogposts
Lesson 2 of 2 within section Introductie.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Contencreatie en online duurzaamheid
De milieu-impact van het internet
Lesson 1 of 5 within section Contencreatie en online duurzaamheid.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Hoe werkt een website?
Lesson 2 of 5 within section Contencreatie en online duurzaamheid.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Wat is een duurzame website?
Lesson 3 of 5 within section Contencreatie en online duurzaamheid.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Sustainable Web Manifesto
Lesson 4 of 5 within section Contencreatie en online duurzaamheid.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Hoe vertaal je dit naar een waardevolle blog?
Lesson 5 of 5 within section Contencreatie en online duurzaamheid.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Content brainstormen
Onderwerpen afbakenen
Lesson 1 of 5 within section Content brainstormen.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Inspiratie opdoen
Lesson 2 of 5 within section Content brainstormen.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Categorieën en tags
Lesson 3 of 5 within section Content brainstormen.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Navigatie
Lesson 4 of 5 within section Content brainstormen.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Contentkalender: wel of niet doen?
Lesson 5 of 5 within section Content brainstormen.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Schrijven
Inhoudelijke structuur
Lesson 1 of 4 within section Schrijven.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Tone of voice
Lesson 2 of 4 within section Schrijven.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
AI: wel of niet gebruiken?
Lesson 3 of 4 within section Schrijven.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Pakkende titels
Lesson 4 of 4 within section Schrijven.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Looks, leesbaarheid en toegankelijkheid
Semantische opmaak
Lesson 1 of 3 within section Looks, leesbaarheid en toegankelijkheid.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Designtips voor goede leesbaarheid
Lesson 2 of 3 within section Looks, leesbaarheid en toegankelijkheid.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Overige tips voor toegankelijkheid
Lesson 3 of 3 within section Looks, leesbaarheid en toegankelijkheid.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Afbeeldingen en media
Afbeeldingen en media toevoegen
Lesson 1 of 5 within section Afbeeldingen en media.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Duurzaam omgaan met afbeeldingen
Lesson 2 of 5 within section Afbeeldingen en media.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Tutorial: Afbeeldingen schalen en optimaliseren
Lesson 3 of 5 within section Afbeeldingen en media.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
SVG iconen
Lesson 4 of 5 within section Afbeeldingen en media.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Audio en video optimaliseren voor duurzaamheid
Lesson 5 of 5 within section Afbeeldingen en media.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
SEO en duurzaamheid
Hoe werkt een zoekmachine?
Lesson 1 of 4 within section SEO en duurzaamheid.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Verschillende soorten SEO
Lesson 2 of 4 within section SEO en duurzaamheid.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Blogs en pagina’s optimaliseren voor SEO
Lesson 3 of 4 within section SEO en duurzaamheid.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Technische SEO voor duurzaamheid
Lesson 4 of 4 within section SEO en duurzaamheid.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Death of content
Death of content strategie
Lesson 1 of 2 within section Death of content.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
301 redirects
Lesson 2 of 2 within section Death of content.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Afsluiting
To do lijst
Lesson 1 of 1 within section Afsluiting.Je moet inschrijven voor deze cursus om de inhoud te kunnen benaderen.
Winkelwagen
Beheer cookie toestemming
Naast koekjes bij de thee gebruik ik ook cookies op mijn website: bijvoorbeeld om te zorgen dat de website functioneert, om jouw persoonlijke voorkeuren te bewaren, en voor het bijhouden van statistieken. Principieel maak ik geen gebruik van advertentiecookies.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.